veelgestelde vragen
VEELGESTELDE
VRAGEN
VEELGESTELDE VRAGEN
Doorzoek fgvn
| ||||
Het KvK nummer van K&W Transmissies is 69062161 Het BTW nummer van K&W Transmissies is NL857712226B01 Rekeningnummer : 665701241 IBAN: NL96INGB0665701241 BIC: INGBNL2A | ||||
Op een kleine order met een netto orderwaarde onder de € 500,00 wordt een bedrag van € 10,00 administratiekosten in rekening gebracht Verzendkosten voor afleveradressen in Nederland worden in rekening gebracht, indien de netto orderwaarde onder € 500,00 is. Dit is een vast bedrag van € 15,00 ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Verzendkosten voor afleveradressen buiten Nederland worden in rekening gebracht, indien de netto orderwaarde onder € 500,00 is. Dit is een vast bedrag van € 29,50 ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Kleine orderkosten € 10,00. De wijze van transport, verzending, verpakking en dergelijke wordt, indien geen nadere aanwijzing door de klant aan K&W Transmissies is verstrekt, verzonden met een vaste expediteur. In de regel geldt dat goederen, die vandaag het magazijn verlaten, de volgende dag bij de klant worden aangeboden. Zendingen kunnen gevolgd worden via een track en tracesysteem, omdat iedere zending door K&W Transmissies wordt voorzien met een unieke barcode. Zo is het altijd duidelijk, waar een zending is en waar de zending naartoe moet. Voor zendingen die op de snelst mogelijke manier op de plaats van bestemming moeten zijn, zoekt K&W Transmissies naar een oplossing op maat. In veel gevallen wordt er dan gebruik gemaakt van een koeriersservice of kan via de vaste expediteur een express zending geregeld worden. | ||||
Voordat de ketting gemonteerd gaat worden, moet er altijd gecontroleerd worden of de uitvoering van de installatie voldoet aan de algemene installatieinstructies. Na deze controle kan begonnen worden met de montage van de ketting.
De ketting moet volgens de gebruikelijke veiligheidsvoorschriften geplaatst worden:
| ||||
Controleer voor inschakeling van de installatie:
Tijdens het inschakelen van de installatie:
Voor wat betreft het smeren:
| ||||
Indien de hartafstand van de kettingwielen niet voldoende instelbaar is om de ketting op juiste voorspanning te brengen, moet de lengte van de ketting bij aanvang of na normale slijtage ingekort worden Flyerkettingen en transportkettingen hebben geen verloopschakel en kunnen alleen ingekort worden per 2 schakels. Er is speciaal gereedschap verkrijgbaar voor het juist demonteren van de pen in de ketting. Wanneer de nieuwe buitenschakel een klinkschakel is en geen sluitschakel met clip of splitpen, dient er op een juiste wijze de klinkpen te worden afgeklonken. Zorge ervoor, dat de binnenschakel draaiend blijft en niet knikstijf wordt door een te strakke klinking. Inkorten van de ketting met 1 schakel
Verwijder 4 schakels aan één van de uiteinden van de ketting, dus 2 buitenschakels en 2 binnenschakels, waarbij de buitenste schakel verwijderd wordt en monteer vervolgens 1 dubbele verloopschakel met een verbindingsschakel met veerclip of 1 klinkschakel.
Verwijder 2 schakels aan één van de uiteinden van de ketting, dus 1 binnenschakel en 1 buitenschakel, waarbij de buitenste schakel verwijderd wordt en monteer vervolgens 1 enkelvoudige verloopschakel. Inkorten van de ketting met 2 schakels Verwijder twee schakels aan een uiteinde, dus 1 binnen en 1 buitenschakel. Download hier de informatie in PDF-formaat:
Inkorten van de ketting met 1 schakel Kettingen met een steek t/m 19,05 mm :
Kettingen met een steek, die gelijk of groter zijn dan 25,4 mm :
Inkorten van de ketting met 2 schakels Verwijder 1 buitenschakel door de buitenste schakel aan het andere uiteinde ten opzichte van de verloopschakel te verwijderen. Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Standaard wordt een kwaliteitsketting met een goede basissmering geleverd. Sommige kettingen worden echter alleen met een conservering geleverd. Dit betekent, dat er een tijdelijke bescherming aan de ketting wordt gegeven om het roesten tijdens de opslag van de ketting tegen te gaan. Nadat de ketting geïnstalleerd is, dient deze gereinigd te worden en daarna opnieuw gesmeerd. Er bestaan ook smeermiddelen, die direct op de ketting kunnen worden aangebracht zonder dat de ketting eerst gereinigd wordt. Deze smeermiddelen zijn afgestemd op het conserveringsmiddel. Allereerst dient de ketting niet gespannen te zijn. Zo kan het smeermiddel optimaal tussen de pennen en bussen komen. Automatische smeersystemen kunnen het beste vanaf de duwende zijde van de aandrijving worden geïnstalleerd. Let er op dat er zowel in de lengte- als in de breedterichting gesmeerd wordt. In de lengterichting wordt er gesmeerd in een zone waar de scharnieren weinig belast worden, zodat het binnendringen van het smeermiddel gemakkelijker gaat. In de breedterichting smeren tussen de platen voor toevoer van het smeermiddel naar de scharnier en tussen de binnenplaten en de walsen en rollen. Er kan op verschillende manier gesmeerd worden, handmatig met een kwast of oliekannetje, druppelsgewijs, spatsmering of smering onder druk (verstuiven met eventueel filtreren en afkoelen van de olie). De keuze van de smering hangt af van het type en de snelheid van de rollenketting en de steek van de ketting. Bij heffen en intern transport wordt vaak gebruik gemaakt van de handmatige en druppelsgewijze smering, maar er ook kan gebruik worden gemaakt van automatische voorzieningen met een kwast of verstuiving. Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Het onderhoud kan zich beperken tot het regelmatig controleren van het ontwerp, de uitvoering en de smering indien de uitvoering op een juiste wijze is gedaan. Echter,controleer regelmatig:
Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Download hier de informatie in PDF-formaat:
| ||||
Deze website maakt gebruik van sessie cookies voor het verbeteren van deze website. Lees meer over ons cookie-beleid