Home

Producten

Branches

Bedrijf

Productie

Contact

Nieuws
Neem contact op
Vraag het ons


nieuws
plaza

 

 


NIEUWSPLAZA

 

 

 

 


NIEUWSPLAZA

 

 

Nieuws

DINN rollenketting, handelskwaliteit als de prijs de doorslag moet geven.

Naast onze A-merken rollenketting, merken als HKK Chain en Wippermann, rollenketting van topkwaliteit, leveren wij ook rollenketting in de DINN-serie, die onder de expertise en supervisie van K&W Transmissies in China worden geproduceerd. Als de prijs de doorslag moet geven, is deze ketting een goed alternatief

Lees hier verder over merkeninformatie van o.a. rollenkettingen.

 

Hoogwaardige onderhoudsarme kettingen voor passende aandrijfoplossingen

onderhoudsvrije kettingen De nieuwste generatie van de Wippermann hoogwaardige kettingen biedt een nog breder scala aan toepassingen en wordt gekenmerkt door een hoog modulair systeem van componenten.

Deze op maat gesneden aandrijfoplossingen zorgen voor optimale prestaties die precies zijn afgestemd op de eisen van de klanten.

Met name de nieuwe Trigleit polymeer glijlagerbussen vormen een aanvulling op de scala van toepassingen in een corrosieve omgeving, zoals in het geval van permanent contact met water.

 

Lees hier meer over:  Onderhoudsarme kettingen

Bekijk hier de zes hoog presterende modellen, welke een zeer breed spectrum bestrijken:

Wippermann brochure
Onderhoudsvrije kettingen
(Duitse versie)
Wippermann brochure
Onderhoudsvrije kettingen
(Engelse versie)

ScanCoveryTrial 2018 - een winters avontuur

ScanCoveryTrial20181 

Wederom gaat K&W Transmissies de ScanCoveryTrial sponsoren. Team 7, Patrick Ketelaar en Hans Ketelaar rijden de ScanCoveryTrial 2018 voor het eerst samen. Patrick heeft tijdens een eerdere editie ervaring opgedaan en daarmee zijn vader zo enthousiast gekregen dat een gezamenlijke deelname niet uit kon blijven. In het dagelijks leven zijn Hans en Patrick samen in het eigen bedrijf K&W Transmissies aan het werk om als vakkundige kettingspecialisten de Nederlandse machinebouwer te voorzien van de perfecte ketting met het daarbij juist afgestemde kettingwiel.

 


Kris kras door Scandinavië

De ScanCoveryTrial gaat in één week tijd kris kras door het prachtige Scandinavië. Tijdens deze week rijden we ruim 7.000 kilometer en dat onder omstandigheden met veel sneeuw, ijs en temperaturen welke kunnen dalen tot wel min 47 graden Celsius. De 8e editie gaat op vrijdag 5 januari van start en de finish is op zondag 14 januari 2018. De route is net als voorgaande jaren, behoudens de speciale bestemming, top secret maar zal ongetwijfeld een betoverende indruk achterlaten bij de deelnemers en de vele volgers. De ScanCoveryTrial is beslist geen race of rallywedstrijd maar een autotoertocht waarbij een strikte naleving van de verkeersregels van essentieel belang zijn voor de gehele tourtocht. Naast navigatie via coördinaten maakt ScanCoveryTrial ook gebruik van een route boek met leuke klassement(puzzel)proeven.

Op hoge poten...

ooievaarOoievaars in Flevoland

Langzamerhand begint de ooievaar ook Flevoland te veroveren. Ze zijn al jaren niet meer volledig gebonden aan het Natuurpark Lelystad. Inmiddels zitten meer paartjes buiten het park dan er binnen. Wel overwinteren jaarlijks bijna twintig volwassen ooievaars in het park. De jonge vogels vliegen aan het eind van de zomer wel naar het zuiden om daar te overwinteren.

Toch kan de ooievaar nog wel een steuntje gebruiken. Dat is de reden, dat K&W Transmissies een nestpaal in eigen tuin heeft laten plaatsen. Precies op 1 maart van dit jaar,  was het nest wederom weer bezet, zoals op de foto te zien is. We kunnen het nestelen van deze prachtige vogels weer vanuit ons raam gaan volgen! Jammergenoeg mochten er maar twee van de vijf eieren leiden tot jonkies, zoals op de foto te zien is.

Mocht u K&W Transmissies bezoeken, let dan ook eens op één van de hoogspanningsmasten langs de A6, waar veel ooievaars jaarlijks hun intrek nemen. Het is daar op dit moment een af en aan vliegen van ooievaars om hun nest op tijd klaar te krijgen. 

de familie Ooievaar die jaarlijks haar intrek neemt in één van de hoogspanningsmasten langs de A6. Volgens Boke is het op dit moment een drukte van jewelste aldaar.

Het is af en aan vliegen van ooievaars om hun nest op tijd klaar te krijgen. Het aantal nesten is nog het zelfde als verleden jaar, acht stuks. Het is een prachtig schouwspel deze Lelystadse ooievaars te aanschouwen boven op een hoogspanningsmast langs de A6 .'

Mooi stukje staalwerk!

Kettingwiel uit 1 stuk 1K&W Transmissies produceerde voor een grote afnemer twee stuks aanbouwnaven met een diameter van 670 mm, waarbij de naven en de schijf uit vol materiaal moesten worden geproduceerd. Voor dit stukje staalwerk werden twee stukken staal ingekocht van 520 kilo per stuk! Tijdens het voordraaien op een van onze hoogwaardige CNC-machines, waarbij de grote naaf, aan de andere zijde de kleine naaf en de boring werden gedraaid, ontstond zo'n 345 kilo staal aan spaanders. Het kettingwiel woog uiteindelijk, nadat er gaten op steekcirkel waren gefreesd en er een splinevertanding in aan werd gebracht, nog zo'n 175 kilo per stuk. De reden van het draaien op deze wijze was de hoge tolerantie-eis van onze klant. Vanwege een hoge nauwkeurigheid mocht die tolerantie maar 0,005 mm bedragen, vandaar dat dit geen gelaste constructie mocht zijn.

ScanCoveryTrial 2017 - een winters avontuur

ScanCoveryTrial2017Team 90, Patrick Ketelaar en Bart Reijmers gesponsored door o.a. K&W Transmissies hebben van 6 januari 2017 tot en met 15 januari 2017 als jongste deelnemers van de 110 teams meegedaan aan de ScanCoveryTrial 2017. Tijdens deze week is er ruim 6850 kilometer gereden kris kras door het mooie Scandinavië in 98 uur tijd. Onder omstandigheden met veel sneeuw, ijs en extreme temperaturen.  Deze twee vrienden reden deze barre tocht voor KiKa (kinderen Kankervrij).

Over KiKa:

KiKa heeft als doel om de genezingskans van kinderkanker naar 95% te vergroten. Nu ligt dat op 75%. Om dit te realiseren, is nog veel kostbaar onderzoek noodzakelijk. Door middel van informatie uit afgerond onderzoek, zijn de specialisten ervan overtuigd dat ze nieuwe behandelingsmogelijkheden kunnen ontwikkelen om kinderkanker vaker te genezen en ‘vriendelijker’ te behandelen. Dat wil zeggen minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarvoor is het absoluut noodzakelijk om vernieuwend onderzoek in gang te zetten, specifiek gericht op kinderkanker.

Wat is de ScanCoveryTrial?

De ScanCoveryTrial is beslist geen race maar een autotoertocht, waarbij strikte naleving van de verkeersregels van essentieël belang is voor het wedstrijdelement. Elk team krijgt per etappe een GPS-coördinaat en moet zelf aan de hand van verschillende navigatiesystemen de ideale route en tijd berekenen. Tussentijds moeten er ook navigatieproeven worden gedaan. Vooraf is niet bekend, hoe de route loopt. Wel is bekend dat het uiteindelijke doel de Lofoten, een eilandengroep boven de poolcirkel aan de kust van Noorwegen, is.

Vrijdag 6 januari 2017, de 7e editie gaat van start in Nederland in het plaatsje Beek. Ons team vertrekt om half twee in de middag en is direct begonnen aan een 24uurs etappe. Uiteindelijk rijden Bart en Patrick ruim 30 uur om vervolgens aan te komen 1900 km verderop in het prachtige Zweden, op het eiland Frösön. De volgende dagen worden de weersomstandigheden erbarmelijk. Veel sneeuw en onbegaanbare wegen. De teams helpen elkaar, als ze vast komen te zitten in de sneeuw. Uiteindelijk besluit de organisatie de etappe van een dag zelfs stop te zetten, sommige wegen zijn zelfs afgesloten. Een andere bestemming wordt door de leiding die dag gevonden in Mo I Rana (Noorwegen), een knap stukje werk van de organisatie, want er moeten toch maar even 230 mensen een hotelovernachting worden aangeboden. In de volgende dagen wordt de Noordpoolcirkel behaald en rijden de Teams door richting de Lofoten. Weinig zicht, maar wel een prachtige witte wereld. Het uiteindelijke doel is het plaatsje Harstad, waar het Noorderlicht zal worden waargenomen. Helaas voor de teams wordt de walvistocht afgelast. Het weer is te slecht, te veel storm en hoge golven. Het hoogtepunt  van de reis is inmiddels behaald en de route wordt voortgezet richting het Finse Lapland, alwaar een bezoek aan Santa Claus Village. Wel eens gezien? Nee? Bekijk de live webcam eens op de site van Santa Claus Village! De kerstman is gelukkig thuis en ons team gaat met hem op de foto. Hierna wordt de tocht voortgezet naar Ruka, waar de volgende dag met sleetjes met zes Husky's ervoor door het prachtige besneeuwde landschap wordt gereden. Wat een prachtige ervaring! Na deze rustdag komt ons team terecht in een ware strijd tegen de klok! Op tijd vertrokken die dag, met koers naar de haven in Turku, al waar de boot naar Stockholm moet worden gehaald. Echter komen vrienden van team 18 in de problemen en uiteraard zal ons team hen te hulp schieten. Helaas voor Bart en Patrick komen ook zij met hun auto in de sneeuw vast te zitten en worden zij pas 3,5 uur later uit de sneeuw bevrijd door een grote trekker. Aankomst in de haven met nog 1 minuut te gaan, heeft ons team de boot op het nippertje gered. Wat een dag moet dat geweest zijn! De laatste etappe wordt voortgezet vanuit Stockholm. Zondag 15 januari worden de deelnemers bij het Wapen van Beckum in Hengelo door vrienden en familie een warm welkom terug geheten. De rit zit erop!

ScanCoveryTrial2017 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwe website
printscreen website

Met trots presenteren wij onze nieuwe website. Na een periode van ontwikkelen en optimaliseren staat sinds 9 september 2016 onze nieuwe website online. Geheel vernieuwd, fris, overzichtelijk en eigentijds, zodat je als bezoeker makkelijk en snel de weg weet te vinden. Met de gewijzigde structuur vind je binnen enkele muisklikken de oplossingen die wij kunnen bieden. Last but not least : De nieuwe website is geheel responsive, dus uitstekend te bekijken op mobiel en tablet!

NIEUWS

Adres

K&W Transmissies B.V.
Poseidonweg 31
8239 DK Lelystad
T +31 320 247370
F +31 320 246594
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Deze website maakt gebruik van sessie cookies voor het verbeteren van deze website. Lees meer over ons cookie-beleid